جمعه / ۲۷ مهر / ۱۴۰۳ Friday / 18 October / 2024
×
روزگار تیره و روشن کک و فولاد در چین
  • کد نوشته: 2748
  • خرداد 23, 1403
  • بدون دیدگاه
  • بازار کک متالورژی چین در ۶ ژوئن نسبتاً آرام بود، اما حاشیه سود متفاوت سازندگان کک و فولاد فشار نزولی احتمالی را بر قیمت‌های کک در کوتاه مدت وارد خواهد کرد.

    قیمت کک مرکب ملی تحت ارزیابی مای استیل بدون تغییر در 1998.8 یوان در هر تن (275.8 دلار در هر تن) با احتساب مالیات بر ارزش افزوده بود.

    به لطف عقب نشینی اخیر در قیمت زغال سنگ کک، شرکت های کک سازی از بهبود جزئی در حاشیه سود خود برخوردار شدند. نظرسنجی ها از 30 تاجر و تولیدکننده کک در سراسر کشور نشان داد که از 6 ژوئن، آنها 32 یوان در هر تن در هنگام فروش کک درآمد داشتند که 2 یوان در تن نسبت به هفته قبل بیشتر بود.

    بر خلاف این روند برخی از فولادسازان با کاهش مداوم قیمت فولاد در روزهای گذشته، به دلیل کاهش تقاضای فولاد پس از شروع رکود تابستانی، دچار ضرر شدند.

    یک ناظر بازار گفت: کاهش سودآوری باعث شده است که برخی کارخانه‌های فولادی با درخواست کاهش قیمت کک، احتمال کاهش زیان از طریق کاهش قیمت شرکت‌های کک سازی را ارزیابی کنند.

    با این حال تقاضای کاهش قیمت هنوز در حال بررسی است و قبل از اینکه به واقعیت تبدیل شود، شرکت های کک سازی به حفظ تولید پایدار خود ادامه می دهند تا از سوددهی بالای این مدت بهره مند شوند. داده‌های مای استیل نشان می‌دهد که در 30 می تا 5 ژوئن، تولید روزانه کک 230 تولیدکننده کک مستقل تحت نظارت مای استیل به طور متوسط 537100 تن در روز بود که 0.7 درصد در هفته افزایش داشت.

    داده های بررسی شده نشان می دهد که در بنادر Rizhao و Qingdao در استان شاندونگ چین شرقی، ذخایر کک تا 6 ژوئن به 1.62 میلیون تن رسیده است که 20000 تن در هفته افزایش یافته است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *