جمعه / ۲۷ مهر / ۱۴۰۳ Friday / 18 October / 2024
×
وصول بیش از ۲۳۱ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن
  • کد نوشته: 3912
  • مرداد 7, 1403
  • بدون دیدگاه
  • معاون مالی و پشتیبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: میزان حقوق دولتی وصول شده معادن این استان در چهار ماه امسال ۲۳۱ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال بوده است.

    سیامک نیکان با اعلام این خبر افزود: هم اکنون در استان هرمزگان ۳۱۲ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۳۷ میلیون و ۱۴۶ تن انواع مواد معدنی وجود دارد.

    وی خاطرنشان کرد: برای احیای معادن راکد هرمزگان و استفاده از تمامی ظرفیت‌های معدنی در راستای توسعه اقتصادی استان در سالجاری برابر مزایده های برگزار شده، ۲۰ محدوده معدنی جهت فعال سازی به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد.

    استان هرمزگان دارای ۲۰ نوع ماده معدنی و ۳۱۲ معدن فعال با احتساب معادن شن و ماسه رودخانه‌ای است که این منطقه مستعد معدنی در زمینه بهره‌برداری و فرآوری با هدف جلوگیری از خام فروشی و در نتیجه صادرات مواد معدنی فرآوری شده به خارج از کشور نقش تعیین کننده‌ای دارد.

    سنگ آهن، سنگ گچ، سنگ نمک، دولومیت، کرومیت، منگنز، مارن، سنگ آهک، خاک صنعتی، سنگ لاشه، سنگ چینی، مرمریت، سنگ تزئینی و مخلوط کوهی از معدن‌های فعال و غنی این استان اقتصادی به شمار می‌روند.

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *