جمعه / ۲۷ مهر / ۱۴۰۳ Friday / 18 October / 2024
×
بازار کساد معاملات بیلت
  • کد نوشته: 3915
  • مرداد 7, 1403
  • بدون دیدگاه
  • بازار جهانی بیلت فولادی به دلیل عدم نتیجه‌گیری مناقصه‌های برگزار شده همچنان کساد باقی می‌ماند. فعالیت‌های تجاری محدود بود زیرا مناقصه‌های صادر شده به دلیل احساسات ضعیف بازار کم بود.

    در همین حال، کاهش قیمت بیلت چین و معاملات آتی میلگرد نیز در کاهش احساسات مثبت بیلت در بازار جهانی نقش داشته است. در همین حال، فعالان بازار منتظر مانده‌اند و هیچ مناقصه بیلتی در منطقه شنیده نشد.

    نکات برجسته بازار

    قیمت واردات بیلت در جنوب شرقی آسیا کاهش یافت

    قیمت بیلت وارداتی جنوب شرق آسیا در این هفته در میان فعالیت ضعیف بازار کاهش یافت. فقدان مناقصه‌های صادراتی و احساسات ضعیفتر بازار جهانی در خرید و فروش بیلت، بر قیمت پیشنهادی بیلت تاثیر گذاشته است. بر اساس ارزیابی دو هفتگی بیگ مینت، بیلت (150x150mm، 3SP) وارد شده توسط فیلیپین به قیمت 490 دلار در هر تن CFR مانیل ارزیابی شد که 4 دلار در هر تن کمتر از قبل قیمت داشت.

    پیشنهادات صادراتی شمش ویتنام کاهش می‌یابد

    پیشنهادات صادراتی شمش درجه BF ویتنام با کاهش 2 دلاری در تن وزن به 470 دلار در تن فوب رسید. با این حال، در این هفته شاهد کاهش در حجم معاملات بیلت بودیم.

    منابع گفتند که هفته گذشته، چند معامله بیلت با منشاء اندونزی به قیمت 485 دلار در هر تن فوب منعقد شد.

    بازار بیلت ایران فاقد پیشنهاد است

    بازار صادرات بیلت ایران به دلیل کمبود برق شاهد کمبود عرضه بیلت بود. اما منبعی از فعال بودن چادرملو در بازار خبر داد که هنوز تایید نشده است. طبق آخرین ارزیابی در 23 جولای، پیشنهادات بیلت 478 دلار در هر تن فوب بود. بر اساس ارزیابی دو هفتگی بیگ مینت، قیمت بیلت صادراتی ایران 478 دلار در هر تن فوب است.

    بازار صادرات بیلت هند در انتظار پایان مناقصه است

    بازار صادرات بیلت هند در انتظار نتیجه مناقصه بیلت برای مشخص شدن قیمت است. علاوه بر این، شرکت دولتی ویزاگ استیل (RINL) یک مناقصه صادراتی برای فروش 20000 تن بیلت فولادی نورد اولیه (90x میلی متر، C20MMn Gr.A) بر اساس تحویل فوب برگزار کرده است.

    آخرین تاریخ تسلیم پیشنهاد 26 جولای 2024 و تحویل 31 آگوست برنامه‌ریزی شده است. مناقصه صادرات دیگری RINL برای 30000 تن شمش فولادی فشرده (150x میلی متر، 3SP / 4SP) بر اساس تحویل فوب در مقابل 100 درصد شرایط پیش پرداخت وجود داشت. آخرین تاریخ تسلیم پیشنهاد 23 جولای 2024 و تحویل 31 آگوست برنامه ریزی شده است.

    قیمت بیلت چینی کاهش یافت

    قیمت بیلت در تانگشان در 26 ژوئیه 90 یوان در تن (12 دلار در تن)

    کاهش یافت و به 3180 یوان در تن (439 دلار در تن) رسید. نوسانات در مواد خام، قیمت فولاد تمام شده و معاملات آتی میلگرد در طول هفته بر قیمت بیلت تاثیر گذاشته است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *