جمعه / ۲۷ مهر / ۱۴۰۳ Friday / 18 October / 2024
×
آینده نامشخص کک در چین
  • کد نوشته: 3970
  • مرداد 9, 1403
  • بدون دیدگاه
  • آخرین نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که ذخایر کک در 230 تولیدکننده مستقل کک که مای استیل به صورت هفتگی در سرتاسر چین بررسی می‌کند، در هفته بدون تغییر در 352100 تن در 19 ژوئیه 25 باقی ماند. به گفته پاسخ دهندگان نظرسنجی، خرید کک خوراک توسط فولادسازان چینی در این هفته به دلیل کاهش سود کارخانه ها کاهش یافت.

    مای استیل دریافت که در طول هفته بررسی، علاقه فولادسازان به خرید کک به دلیل کاهش اشتهای کارخانه ها برای خوراک در طول تابستان در مصرف فولاد، به طور قابل توجهی کاهش یافت. این کاهش در شرایطی رخ داد که اکثر کارخانه‌ها در سراسر کشور به دلیل کاهش شدید قیمت فولاد در آستانه اجرای استانداردهای جدید برای میلگرد در مدت دو ماه، با سودآوری بسیار ضعیفی روبرو بودند.

    همانطور که گزارش شده است، تنها حدود 15 درصد از 247 تولیدکننده فولادی که تحت ردیابی منظم مای استیل قرار دارند، توانستند از فروش فولاد در این هفته سود کسب کنند که 17 درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.

    به این ترتیب، اکثر تولیدکنندگان فولاد برای کنترل هزینه ها، ذخایر مواد خوراک خود را پایین نگه می دارند. مای استیل دریافت که تنها تعداد کمی از آنها در این هفته به خرید مقادیر کمی کک ادامه دادند تا نیازهای تولید روزانه خود را برآورده کنند. بر اساس داده‌های نظرسنجی، این 247 کارخانه تا 25 ژوئیه 5.4 میلیون تن کک تولید می‌کردند که 91900 تن یا 1.7 درصد در هفته کمتر بود و تنها برای 10.25 روز کافی بود.

    با توجه به کاهش تقاضا برای کک در میان خریداران، سازندگان داخلی کک نسبتاً مشتاق تولید کک در این هفته نبودند، اگرچه اکثر آنها هنوز هم می‌توانستند هنگام فروش محصولات خود درآمد کسب کنند.

    داده های مای استیل نشان داد که در 18 جولای 24، کل تولید کک در کارخانه های مورد بررسی با 3900 تن در روز کاهش به طور متوسط به 540600 تن در روز رسید.

    نظرسنجی دیگر که در میان نمونه کوچکتری از 30 تاجر تولیدکننده کک انجام شد، نشان داد که از 25 جولای، آنها به طور متوسط 43 یوان/تن (6 دلار/تن) سود از فروش کک به دست آورده اند که نسبت به هفته قبل 10 یوان در تن افزایش یافته است.

    داده‌ها نشان می‌دهد که از 25 جولای، قیمت کک مرکب ملی چین تحت ارزیابی مای استیل به 1965.4 یوان در هر تن و با احتساب 13 درصد مالیات بر ارزش افزوده، تقریباً یک ماه بدون تغییر بوده است.

    با وجود ثابت ماندن قیمت بازار در حال حاضر بسیاری از منابع بازار هشدار می دهند که قیمت کک کشور در کوتاه مدت برای افزایش با مشکل مواجه خواهد شد و حتی ممکن است با ادامه عدم قطعیت های مداوم بازار فولاد را از دست بدهد. انتظار می رود این موارد فشار بیشتری بر بازار کک وارد کند و فولادسازان داخلی را وادار کند که برای کاهش تنگناهای مالی خود، تقاضای کاهش قیمت کک کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *