جمعه / ۲۷ مهر / ۱۴۰۳ Friday / 18 October / 2024
×
بررسی اجمالی بازارهای جهانی فلزات اساسی
  • کد نوشته: 4106
  • مرداد 23, 1403
  • بدون دیدگاه
  • قیمت فلزات اساسی در بورس فلزات لندن (LME) روند مثبتی را نشان داد. قابل ذکر است که سرب با 3.72 درصد بیشترین افزایش را داشته است. در همین حال، سهام فلزات در انبار ثبت شده LME روند متفاوتی را نشان داد.

    بازار COMEX

    قیمت مس در COMEX با 1 درصد افزایش به 8778 دلار در هر تن رسید.

    بررسی اجمالی بازار هند

    از هفته گذشته، قیمت فلزات اساسی در این بازار کاهش یافت. فعالیت های تجاری، احتمالاً به دلیل تعطیلات هفته آینده، کماکان راکد باقی ماندند. علیرغم حجم معاملات پایین، قیمت های داخلی به حرکت صعودی در بازار آتی واکنش مثبت نشان دادند.

    به روز رسانی های جهانی

    بسته شدن مرز زامبیا بر مس تأثیر می گذارد

    زامبیا به دلیل ناآرامی ها در پی ممنوعیت واردات نوشیدنی های زامبیایی توسط کنگو، مرز خود با جمهوری دموکراتیک کنگو را به طور موقت بسته است. این تعطیلی مرز ها می تواند صادرات مس از زامبیا، بزرگترین تولیدکننده مس آفریقا را به تاخیر بیندازد، زیرا بیشتر مس کنگو از طریق زامبیا به بنادر منطقه ترانزیت می شود.

    انتظار می رود هندوستان در این ماه سود ویژه 6000 کرور روپیه در روی اعلام کند. این افزایش سود به دنبال تصویب قانون ماه گذشته دادگاه ملی حقوق شرکت (NCLT) مبنی بر انتقال 10383 کرور روپیه از ذخایر عمومی به سود انباشته است. هیئت مدیره قرار است در دو هفته آینده برای نهایی کردن تصمیم تقسیم سود تشکیل جلسه دهد.

    ویتنام در حال برنامه ریزی برای پرداخت یارانه به قیمت برق برای ایستگاه های شارژ EV است تا پذیرش خودروهای الکتریکی را تقویت کند و از اهداف انتقال انرژی خود حمایت کند. این پیشنهاد تا اواسط سپتامبر برای تصویب دولت ارائه خواهد شد. ویتنام به دنبال رسیدن به قانون بی طرفی کربن تا سال 2050 است که با تعهدات جهانی آب و هوا هماهنگ است.

    در سه ماهه اول، Novelis افزایش 2 درصدی در فروش خالص را به 4.2 میلیارد دلار گزارش کرد که ناشی از افزایش قیمت آلومینیوم و افزایش 8 درصدی در محموله های نورد تخت به 951,000 تن بود. EBITDA تعدیل شده سالانه 19 درصد رشد کرد و به 500 میلیون دلار رسید و جریان نقدی خالص به 74 میلیون دلار بهبود یافت. با وجود این، درآمد خالص با 3٪ کاهش به 151 میلیون دلار به دلیل سیل در کارخانه سوئیس و هزینه های بازسازی بیشتر شد. بدون احتساب اقلام خاص، درآمد خالص با 32 درصد افزایش به 204 میلیون دلار رسید. Novelis قرار است 945 میلیون دلار در یک IPO در ایالات متحده جمع آوری کند و هندالکو سهام خود را 7.5٪ کاهش دهد اما 92.5٪ را حفظ کند. Novelis همچنین در حال برنامه ریزی یک سرمایه گذاری 90 میلیون دلاری برای توسعه ظرفیت بازیافت در کارخانه Latchford است.

    قیمت نفت بالا رفت

    قیمت نفت در روز دوشنبه برای پنجمین مرتبه متوالی افزایش یافت و رشد 3 درصدی هفته گذشته را حفظ کرد که ناشی از کاهش نگرانی ها از رکود آمریکا و تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه است.

    قیمت نفت برنت در محدوده ۷۹.۲۹ دلار در هر بشکه ثابت باقی ماند. در همین حال، معاملات آتی نفت خام WTI با 0.4 درصد افزایش به 77.21 دلار در هر بشکه در زمان تهیه گزارش رسید.

    افزایش قیمت گاز طبیعی

    قیمت گاز طبیعی 2.220 دلار  است که 3.59 درصد افزایش یافته است.

    شاخص دلار

    شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی متشکل از شش ارز مختلف اندازه گیری می کند، در 103.09 نوسان داشت که 0.05 درصد افزایش داشت.

     

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *