جمعه / ۲۷ مهر / ۱۴۰۳ Friday / 18 October / 2024
×
افزایش ۷۶ درصدی سود شرکت ملی آلومینیوم هند
  • کد نوشته: 4126
  • مرداد 23, 1403
  • بدون دیدگاه
  • شرکت ملی آلومینیوم هند (NALCO) افزایش قابل توجه 76 درصدی سود در سه ماهه اول را گزارش کرد که ناشی از کاهش هزینه‌ها و افزایش قیمت آلومینیوم بود. این شرکت دولتی برای سه ماه منتهی به 30 ژوئن سود تلفیقی 5.88 میلیارد روپیه‌ای (تقریباً معادل 70 میلیون دلار) ثبت کرد.

    در این دوره، قیمت جهانی فلزات پایه از جمله آلومینیوم به دلیل نگرانی‌های عرضه و افزایش تقاضا افزایش یافت. قیمت‌های بالاتر کالاها معمولاً قیمت فروش فلزات را افزایش می‌دهد و در نتیجه حاشیه سود را برای شرکت‌های معدنی افزایش می‌دهد.

    NALCO از کاهش قابل توجه 35 درصدی هزینه‌ها برای مواد خام کلیدی مانند زغال‌سنگ حرارتی و بوکسیت بهره‌مند شد که منجر به کاهش کلی 24 درصدی هزینه‌ها شد. با این حال، این شرکت کاهش 10 درصدی در درآمد عملیاتی را تجربه کرد که این عدد به 28.56 میلیارد روپیه کاهش یافت و عمدتاً به دلیل کاهش 27 درصدی در تجارت مواد شیمیایی خود بود.

    در حالی که آلومینیوم همچنان منبع درآمد اصلی این شرکت است و نزدیک به 90 درصد از کل درآمد را به خود اختصاص می‌دهد، رشد آن در طول سه ماهه تنها 4 درصد بود. با نگاهی به آینده، کارشناسان رشد پایدار تقاضای آلومینیوم داخلی را پیش‌بینی می‌کنند که ناشی از نیازهای قوی بخش‌های برق، ساختمان و ساخت‌وساز، در کنار بهبود کالاهای مشتق شده از آلومینیوم است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *